خدمات تولید محتوا

تولید محتوا چیست ؟ : محتوا، اطلاعات قانع کننده ای است که یا اطلاع رسانی کند، یا با کاربر تعامل ایجاد کند و یا سرگرم کننده باشد.

تولید محتوا فرایندی است که طی آن، ایده های موضوعی جذاب برای مشتریان شما خلق می شود و بر اساس این ایده های جذاب، محتوای متنی و تصویری در قالب یادداشت های بلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا سایر فرمت های محتوایی، تولید شده و در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.

امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

تولید محتوا بخش مهم بازاریابی آنلاین !

برای تولید محتوا باید مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا شما در جهت اهداف بازاریابیتان باشد. می‌تواند به جذب بازدید کننده بیشتر به سایتتان تا تولید بیشتر منجر شود؛ نمونه‌ای از این نوع هدف، افزایش ترافیک ارگانیک به وبلاگ در سه ماهه بعدی به اندازه ۲۵٪ است.

پس از مشخص کردن این موضوع، هر یک از مطالب ایجاد شده، باید با هدفتان مطابقت داشته و در کسب نتیجه دلخواهتان، مشارکت داشته باشد. درمجموع، بهتر است از اهداف خود شروع کنید سپس محتوایتان را تولید نمایید.

محتوای مناسب چه ویژگی داشته باشد ؟

نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب :

متسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه در نوشتن محتوای خود می کنند، عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می نویسیند مانند ” روشهای افزایش بازدید وبسایت ” این عنوان علاوه براینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد.

عنوان مهمترین بخش است زیرا درعنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.

از رقبا بهتر بنویسید :

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود بکنید.
نیاز کاربر در تولید محتوا را اولویت قرار دهید :

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربرانتان می باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال هستند را مورد پوشش قرار دهد.

کاربران، ساعت هایی زیادی را دراینترنت تلف می کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

ساده انگاری ممنوع :

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وبسایتها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزییات مطرح می شود.اگر شما به مساله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وبسایت شما با دیگران می شود.

نوبت معرفی شماست :

برای کاربری که برای بار اول مقاله شما را می خواند، خیلی مهمه که بداند شما کی هستید؟ بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید مثلا می توانید برای مثال از شرکت خود استفاده کنید و تجربیات خود را قرار دهید، چون هم مثال را برای کاربر ملموس تر کرده اید و همچنین خود را معرفی کرده اید.

مقالات مرتبط را بخش بندی کنید :

یکی از استراتژی های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله ای که ایجاد می شود، در یک بخش قرار گیرد چون هم کاربر میتواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان تر است.

قواعد و اصول خوانایی تولید محتوا :

خوانایی یکی از جنبه های مهم در دنیای تولید محتوا است. متن هایی که خوانا هستند و خیلی راحت و بدون دردسر خوانده می شوند کاربر را جذب می کنند. برخلاف آن متن هایی که از قواعد خوانایی پیروی نمی کنند معمولا کاربران را زود خسته می کنند و حتی کامل هم خوانده نمی شوند.

مثلا وقتی شما یک مقاله علمی در یک ژورنال را می خوانید فونت ریز و متن یک دست و یکنواخت همان ابتدای کار شما را خسته می کند. اما یک متن در یک وبسایت هیجان انگیز هر چقدر هم که از نظر موضوع پیچیده باشد می تواند شما را جذب کند و حتی شما را وادار می کند که این مطلب را تا انتها بخوانید.

جذابیت متن به شما کمک می کند نرخ تبدیل وبسایت تان را بالا ببرید. چون تا زمانی که کاربران متن های شما را نخوانند و اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می دهید را با دقت بررسی نکنند از شما خرید نخواهند کرد. حتی این خوانایی بهتر در سئو هم تاثیرگذار است.

گوگل استانداردهای خوانایی را در زبان های مختلف درک می کند و اگر متن شما خوش خوان نباشد و یا خواننده را اذیت کند ممکن است رتبه خوبی نگیرید.

تولید محتوای فارسی مناسب شما است؟

تولید محتوای فارسی 1.8 درصد از کل محتوای اینترنت را تشکیل میدهد. به خوبی میدانیم که امروزه سئو بیش‌تر بر پایه محتوا بنا شده‌است. به همین دلیل هر سایتی برای بهبود عملکرد و افزایش رتبه‌اش در موتورهای جست‌وجو به تولید محتوا، به خصوص تولید محتوای فارسی نیاز دارد.

به همین دلیل محتوا نویسان و بلاگ نویسان باتجربه براساس اصول و استانداردهای سئو تکنیک‌هایی را با توجه به کلمات کلیدی فارسی موجود در موتور های جست‌وجو وهمچنین مورد نیاز دنیای وب فارسی پیاده میکنند تا سایت‌ها به ده رتبه برتر گوگل برسد که باعث تبلیغات در صفحه اول گوگل در هر کلمه کلیدی و هدفمند مد نظر خود برسند.

تولید محتوای اصولی فارسی همان چیزی است که بیشتر از هر چیزی شما در سایت خود با آن روبرو هستید و اگر طبق برنامه و تقویم محتوای فارسی خود پیش بروید به طور قطع یکی از اصلی‌ترین قطب‌های کسب و کار خود تبدیل می‌شود. به مرور و رفته رفته سایت شما هم در رسته پیشرفته‌ترین سایت‌های حوزه کاری خود قرار گرفته و گوگل راه را برای سایت شما باز خواهد کرد.

تولید محتوای اینستاگرام برای بازخورد بالا !

نحوه تولید محتوا تعیین می‌کند که مخاطبان شما را در اینستاگرام دنبال کنند یا خیر. این نکته برای کسانی که پیج‌های تجاری دارند و بازاریابی مجازی انجام می‌دهند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای مثال شما اگر پیج فروش لباس دارید ولی محتوای خوبی برای آن تهیه نکنید یا عکس و فیلم‌هایی جذاب برای مخاطبانتان در اینستاگرام به اشتراک نگذارید موفقیت و پیشرفت کمتری خواهید داشت.

چگونه در اینستاگرام محتوای قوی تولید کنیم؟

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی روش‌های متفاوتی دارد، زیرا هر پیج اینستاگرام هویت مخصوص به خود را دارد که تولید محتوا برای آن باید با توجه به زمینه‌ی فعالیت آن باشد.

برای مثال پیجی که در زمینه‌ی خبری فعالیت می‌کند باید از محتوای متنی و نوشتاری قدرتمندی برخوردار باشد و یا پیج‌های طنز باید در تولید محتوای ویدیویی قوی ظاهر شوند. همچنین پیجی که با هدف فروش لباس در اینستاگرام فعالیت می‌کند باید ازلحاظ تولید محتوای تصویری به گونه‌ای باشد که مخاطب با دیدن عکس لباس‌ها به خرید آن‌ها علاقه‌مند شود.

لازمه‌ی تولید محتوای خوب در اینستاگرام داشتن خلاقیت و فرصت شناسی است. خلاقیت عنصری است که می‌تواند انسان را در هر امری موفق کند و تولید محتوا نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اگر در تولید محتوای خود خلاقیت به خرج دهید به‌طوری‌که مخاطب را مجذوب آن کنید شک نداشته باشید که پیجی موفق خواهید داشت. این روزها با توجه به زیاد شدن پیج‌های اینستاگرامی در همه‌ی زمینه‌ها، مردم به دنبال پیجی هستند که محتوای خلاقانه‌تر و متفاوتی نسبت به دیگر پیج‌ها ارائه دهد.

البته باید توجه داشته باشید که محتوا نباید پیچیده و غیرقابل فهم باشد به‌گونه‌ای که مخاطب در خواندن یا دیدن آن دچار مشکل شود. بلکه باید بتوانید محتوایی ساده، روان، جذاب و در عین‌حال خلاقانه تولید کنید تا مخاطبان خود را داشته باشید.

در نهایت هدفمند باشید :

تولید محتوا به همراه قالب بندی، موجب می‌شود تا اثر گذاری سایت و یا وبلاگ شما بسیار بیشتر شود. بنابراین قبل از تولید محتوای با قالب بندی لازم است حتما هدف مشتری و یا کارفرما در نظر گرفته شود و از طرف دیگر باید به این اطمینان برسید که قصد وی از تولید نمودن محتوا برای کدام دسته از مخاطبان است.

در این زمینه هم‌چنین لازم است نیازهای مخاطبین سایت مورد نظر، مورد بررسی قرار بگیرد. این که برای این دسته از کاربران سایت شما، چه خدماتی در نظر گرفته شده است و هم‌چنین این کاربران در خرید خود از این سایت در چه مرحله‌ای هستند و یا چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند.

برای تولید محتوای مناسب کسب و کار خود با کارشناسان فراز وب در تماس باشید .

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با طراح