تولید محتوا چیست؟ چطور سفارش تولید محتوا بدهیم؟
تولید محتوا چیست ؟ تولید محتوا پایه و اساس تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال مدرن است. این به عنوان فرآیند انجام تحقیقات، تولید ایده های استراتژیک، تبدیل آن ایده ها به وثیقه با ارزش و سپس تبلیغ آن قطعات به مخاطبان هدف تعریف می شود. محتوای دیجیتال اشکال مختلفی دارد، از جمله صفحات وب، وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و پست های رسانه های اجتماعی.
هدف اصلی تولید محتوا جذب مشتریان جدید و بازگشتی است. استراتژیهای بازاریابی ورودی، رسانههای دیجیتالی با ارزش را به صورت رایگان ارائه میکنند. این محتوا رهبری فکری برند شما را ایجاد می کند و در عین حال اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری خرید به خوانندگان نیاز دارند ارائه می دهد.
چرا تولید محتوا مهم است؟
تولید محتوا بهترین روش بازاریابی ورودی است. هنگامی که محتوا ایجاد می کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه می دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید.
چرا محتوای عالی بسیار مهم است؟
هر روز میلیون ها قطعه محتوا به صورت آنلاین منتشر می شود. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر مشتریان (و مشتریان بالقوه)، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها به خوبی نوشته و طراحی شده است، بلکه با توجه به نیازهای مخاطبان شما نیز توسعه یافته است. تفاوت بین محتوای با کیفیت بالا و محتوای بی کیفیت فاحش است.
میزان تلاشی که برای محتوای برند خود انجام می دهید، با ارزشی که از آن به دست می آورید، نسبت مستقیم دارد. محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می کند:
- به عنوان یک رهبر فکری معتبر برجسته شوید.
- مشترکین و لیست ایمیل خود را افزایش دهید.
- ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
- مشتریان خود را درگیر نگه دارید.
- کسب درآمد.
برخی از انواع محتوایی عبارتند از:
- محتوای نوشتاری: وبلاگ ها، مقالات SEO، مقالات سفید، کتاب های الکترونیکی، ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی.
- تصاویر: اینفوگرافیک، گیف.
- صدا: پادکست، کتاب صوتی.
- ویدئو: انیمیشن ها، وبینارها، سر صحبت کردن.
تولید محتوا برای سئو
وقتی محتوایی ایجاد میکنید، همیشه آن را برای دو مخاطب اصلی میسازید: مشتریان و الگوریتمهای جستجو. دومی یک فناوری پیچیده است که اطلاعات را بازیابی می کند و الگوها را مطابقت می دهد. موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل بسیار پیچیده هستند.
این روزها، رتبه بندی بالا چندان ساده نیست به ویژه برای کلمات کلیدی پرسود که نشان دهنده قصد خرید هستند. به عنوان مثال، یک عبارت کلیدی مانند “تحویل پیتزا در نزدیکی من” نشان می دهد که جستجوگر در حال تلاش برای یافتن منبع پیتزای خوشمزه در همان نزدیکی است. الگوریتم جستجوی گوگل موقعیت کاربر و همچنین عوامل مختلف دیگری را برای تعیین اینکه کدام صفحات وب ابتدا نمایش داده شود را در نظر می گیرد.
هنگام ایجاد محتوا این سوالات را از خود بپرسید:
- چه اطلاعاتی برای مخاطب هدف من ارزشمندتر است؟
- چه چیزی برند من را از رقبا متمایز می کند؟
- چه چیزی مخاطبان من را برای خرید امروز متقاعد می کند؟
- چگونه می توانم به مخاطبانم کمک کنم تا به مرحله بعدی فرآیند تصمیم گیری برسند؟
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
در حالی که پست های رسانه های اجتماعی طول عمر بسیار کوتاه تری نسبت به سایر انواع محتوا دارند، بسیار ارزشمند هستند. در واقع، بیش از نیمی از بازاریابان مورد بررسی معتقدند رسانههای اجتماعی میتوانند باعث جذب مشتری و افزایش فروش شوند.
به علاوه، رسانههای اجتماعی میتوانند دیگر تلاشهای بازاریابی محتوای شما را افزایش دهند. به عنوان مثال، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را تبلیغ کند یا داراییهای بزرگتری مانند کتابهای الکترونیکی را اذیت کند. برای برندهای B2C، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی معمولاً اولین جایی هستند که مشتریان جدید درباره محصولات میآموزند، و آن را برای ارائه مدارک اجتماعی به کمپینهای بازاریابی ایدهآل میکند.
یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی به خاطر بسپارید این است که زمان بسیار کمی برای جلب توجه خواننده خود دارید. به این فکر کنید که چقدر طول می کشد تا در فید خبری خود تند به بالا بکشید این تمام زمانی است که باید تأثیر بگذارید. از هشتگ های مرتبط و تصاویر چشم نواز برای جذب بینندگان قبل از حرکت استفاده کنید.
تولید محتوای وب سایت
هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما چگونه تصمیم می گیرند و چه نوع محتوایی بیشتر برای آنها جذابیت دارد.
با هم، تمام محتوای وب سایت شما باید به صورت استراتژیک با هم کار کنند تا یک موتور تولید سرنخ را تشکیل دهند. این بدان معنی است که وب سایتی ایجاد کنید که به درستی ایندکس شده باشد تا حداکثر در معرض دید موتورهای جستجو قرار گیرد. علاوه بر این، به محتوای باکیفیتی نیاز دارید که ارزش اولیه را برای خریداران و تصمیم گیرندگان فراهم کند.
با این حال، یک وبسایت به تنهایی تنها برند شما را دریافت میکند. همچنین باید محتوای خود را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و ایمیل ها تبلیغ کنید. این فعالیتها، علاوه بر سئوی عالی، مشتریان جدید و بازگشتی را به سایت شما هدایت میکنند، جایی که وبلاگها و صفحات فرود شما، آنها را در قیف فروش نگه میدارند.
فرمت ها برای تولید محتوا
اینفوگرافیک: بهترین برای تجسم فرآیندها یا نمایش آمار، اینفوگرافیک ها محتوای با ارزش بالایی هستند که بینش سریع و عملی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند.
وبلاگ نویسی: وبلاگ ها و مقالات اغلب قلب کمپین های بازاریابی محتوا را تشکیل می دهند، زیرا به اندازه کافی اندازه هستند که خوانندگان بتوانند در یک جلسه از آن استفاده کنند و در عین حال زمان و مکان را برای فرو رفتن عمیق در یک موضوع خاص فراهم می کنند.
پادکست: فرمتهای صوتی مانند پادکست، برندها را قادر میسازد تا حس شخصی را به حضور وب خود اضافه کنند. به علاوه، آنها برای تغییر کاربری محتوای نوشتاری عالی هستند.
ویدیوها: انیمیشن ها، مصاحبه ها و سایر محتوای ویدیویی برای مشتریان B2C و B2B بسیار جذاب است.
مطالعات موردی: مطالعات موردی با ارائه شواهد شخص ثالث از ارزش برند شما، اطلاعات مفیدی را در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می دهد.
وبینارها: این نوع محتوای بصری اطلاعات دقیقی را در مورد یک موضوع واحد در اختیار مخاطبان شما قرار می دهد و در عین حال به بینندگان این امکان را می دهد که سوال بپرسند و مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.
چگونه فرآیند تولید محتوای خود را بهینه کنیم
ایده های موضوعی ایجاد کنید.
گاهی اوقات اولین ایده شما همان خواهد بود – اما همیشه اینطور نیست. تعدادی ایده را طوفان فکر کنید و مزایا و چالش های هر کدام را در نظر بگیرید. در صورت امکان، ایده های خود را از همکاران خود منصرف کنید تا دیدگاه جدیدی به دست آورید.
تحقیق انجام دهید.
با یک ایده اولیه از محتوایی که می خواهید ایجاد کنید، تحقیقات اولیه را انجام دهید. این ممکن است شامل استفاده از ابزارهای سئو برای شناسایی شکاف های کلمات کلیدی و سوالات متداول باشد. بسته به موضوع خود، ممکن است نیاز به انجام مصاحبه با متخصص موضوع (SME) نیز داشته باشید.
یک قالب را برای تولید محتوا را ایجاد کنید.
آیا یک وبلاگ می نویسید، یک اینفوگرافیک ایجاد می کنید یا یک پادکست ضبط می کنید؟ به این فکر کنید که مشتریان شما چگونه ترجیح می دهند محتوا را مصرف کنند و همچنین به بهترین نحو اطلاعات خود را ارائه دهید. احتمالاً باید در طول فرآیند ایجاد تحقیقات بیشتری انجام دهید.
محتوای خود را منتشر و تبلیغ کنید.
هنگامی که محتوای خود را منتشر می کنید، نمی توانید تصور کنید که مشتریان شما آن را پیدا خواهند کرد. از کانال های رسانه های اجتماعی و ایمیل برای انتشار این خبر و جذب مشتریان جدید و بازگشتی به محتوای خود استفاده کنید.
عملکرد محتوای خود را بررسی کنید.
از ابزارهای تحلیلی برای سنجش میزان موفقیت محتوای خود استفاده کنید. برای مقالات وبلاگ و صفحات فرود، ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد تا نتایج واقعی را مشاهده کنید، بنابراین صبور باشید.
محتوای خود را اصلاح و بهینه کنید.
اگر محتوای شما مطابق انتظارات شما عمل نمی کند، تجزیه و تحلیلی انجام دهید تا مشخص کنید برای بهبود آن چه کاری باید انجام دهید. ممکن است لازم باشد به سوالات بیشتری پاسخ دهید، موضوعات بیشتری را پوشش دهید یا از کلمات کلیدی مرتبط تری استفاده کنید.