دانستنی ها

از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور اینستاگرام + نکات کلیدی

یک راه‌ مهم که می‌ تواند به افزایش قابل‌ توجهی در دیده شدن پست‌ های جدید در اینستاگرام شود رفتن پست به اکسپلور است. این سوال برای اکثر کاربران اینستاگرام به‌ ویژه افرادی که در زمینه تولید محتوا، بازاریابی و افزایش تعامل فعالیت می‌ کنند، اهمیت بالایی دارد.

اکسپلور را می توان مهم ترین بخش اینستاگرام دانست که پست های برتر در آن نمایش داده می شود. اغلب ما در این پلتفرم فعالیت کرده و به طور مستمر تولید محتوا می کنیم تا بتوانیم در اکسپلور دیده شویم.

اگر پست شما به اکسپلور برود بسیار بسیار دیده خواهید شد و محصول و خدمات تان هم در اینستاگرام دیده می شود.

 اکسپلور اینستاگرام چیست؟

در واقع، اکسپلور مثل یه جعبه جادویی است که هر بار که آن را باز می‌ کنید، با موارد جدید و شگفت‌ انگیز رو برو می‌ شوید. اینستاگرام مکانی است که می‌ تونید در آن به دنیای مختلفی سفر کنید، افراد جدید رو پیدا کنید و با محتواهای متنوعی ارتباط برقرار کنید.

حالا از کجا بفهمیم پست ما به اکسپلور اینستاگرام رفته است؟

ابتدا وارد اینستاگرام خود شوید و سپس در پایین صفحه بر روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید تا وارد پیج خود شوید.

حالا شما پست های مختلف خود را مشاهده می کنید. هر پستی که مدنظرتان است را پیدا و روی آن کلیک کنید تا باز شود.

سپس بر روی گزینه view insights در پایین گوشه سمت چپ کلیک کنید.

صفحه باز شده را کمی به پایین بکشید و بخش impressions را پیدا کنید. در این بخش شما می توانید میزان بازدید کسب شده از منابع مختلف را مشاهده کنید.

در بین موارد مختلف عددی که در مقابل بخش from explore نوشته شده است بیانگر میزان بازدید کسب شده از بخش اکسپلور اینستاگرام می باشد. اگر این گزینه را مشاهده نکردید یعنی بازدید از بخش اکسپلور دریافت نکردید.

نکات دیگر در مورد سوال از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور

ابزارهای تحلیلی اینستاگرام شاخص‌ های مختلفی را ارائه می‌ دهند که هر کدام می‌ تواند به شما در تحلیل عملکرد پست‌ ها و تعاملات کمک کند. برخی از این شاخص‌ ها عبارتند از:

  • Profile Visits (بازدیدهای پروفایل): تعداد دفعاتی که کاربران به پروفایل شما مراجعه کرده‌ اند. این شاخص می‌ تواند به شما نشان دهد که چه میزان از کاربران به اندازه کافی علاقه‌ مند به محتوای شما بوده‌ اند که پروفایل شما را بازدید کنند.
  • Engagement (تعامل): مجموع تعداد لایک‌ ها، نظرات، اشتراک‌ گذاری‌ ها، و ذخیره‌ سازی‌ ها روی یک پست. این شاخص میزان تعامل کاربران با محتوای شما را نشان می‌ دهد و معیاری برای سنجش جذابیت محتوای شما است.
  • Reach (دسترسی): تعداد کاربران منحصر به فردی که محتوای شما را مشاهده کرده‌ اند. این شاخص به شما نشان می‌ دهد که چه تعداد کاربر به محتوای شما دسترسی پیدا کرده‌ اند.
  • Follower Growth (رشد فالوورها): تعداد فالوورهایی که در طول زمان به دست آورده‌ اید یا از دست داده‌ اید. این شاخص می‌ تواند به شما کمک کند تا تاثیر محتوای خود را بر رشد صفحه بررسی کنید.
  • Impressions (تعداد نمایش‌ ها): تعداد دفعاتی که پست یا استوری شما دیده شده است. این شاخص نشان می‌ دهد که محتوای شما چند بار در فید کاربران ظاهر شده است.

فرق بین وایرال شدن و رفتن به اکسپلور در چیست؟

خیلی از کاربران این دو را با هم اشتباه می‌ گیرند. اما:

وایرال شدن به معنی انتشار گسترده ریلز است که می‌ تواند از طریق فالوورها، هشتگ‌ ها، یا اشتراک‌ گذاری‌ ها انجام شود.
رفتن به اکسپلور یعنی ویدیو شما در صفحه‌ی Explore کاربران ناشناس نمایش داده شده، و این تاثیر بیشتری در جذب فالوور دارد.

نتیجه: هر ریلز وایرال شده‌ ای لزوماً به اکسپلور نرفته، اما اکثر ریلزهایی که اکسپلور می‌ روند، وایرال هم می‌ شوند.

چرا پست هام به اکسپلور نمی رود؟

لازم است حتما به معیارهای اینستاگرام توجه کنید. برای حل مشکل نرفتن پست به اکسپلور، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بررسی پیج رقبا: بهتر از قبل تولید محتوا، پیج رقبای هم حوزه خود را بررسی و تحلیل کرده تا متوجه شوید، چه پستی برای کاربران جذاب تر بوده و به اکسپلور وارد می شود.
  • کپشن نویسی جذاب: شاید این موضوع را ندانید، اما نوشتن کپشن های جذاب و خاص زیر پست ها برای رفتن به اکسپلور بسیار مهم هستند.
  • هشتگ گذاری مرتبط و اصولی: اگر پست شما به اکسپلور نمی رود، احتمالا از هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده نمی کنید.
  • زمان مناسب برای انتشار پست: دریافت لایک و کامنت در زمان اولیه انتشار پست، برای رفتن به اکسپلور یک معیار مهم است. به همین خاطر نیز لازم است تا شما زمان های طلایی و پر بازدید را برای انتشار پستتان، بشناسید.

سخن پایانی

در واقع اینستاگرام با چک کردن پارامتر های مختلف برسی می کند آیا واقعا این پست آن قدر مهم و جذاب است که در بخش اکسپلور نمایش داده شود یا خیر، مواردی از جمله: تعداد سیو بالا، تعداد لایک بالا، تعداد کامنت بالا و طولانی، شیر زیاد و… همه از عواملی هستند که می توانند باعث رفتن یک پست به اکسپلور اینستاگرام شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا