طراحی سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت است
طراحی سایت یک سرمایهگذاری بلند مدت است. یک وب سایت حرفهای در عصر دیجیتال فقط یک مزیت رقابتی نیست، بلکه یک ضرورت برای تمامی کسب و کارها محسوب میشود. از طریق وب سایت کسب و کار شما وارد دنیای دیجیتال میشود و هویت آنلاین پیدا میکند. همچنین طراحی سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر درآمد شما اثرگذار خواهد بود. در صورت طراحی حرفهای و سئو مناسب میتوانید بازدید کنندگان خود را افزایش دهید و از سراسر کشور و یا حتی جهان مشتری جذب کنید.
شما با سفارش طراحی سایت با یک هزینه اولیه (غیر قابل مقایسه با سایر هزینههای فیزیکی) برای کسب و کار خود سرمایهگذاری بلند مدت انجام میدهید. سرمایهگذاری روی طراحی سایت برابر است با سرمایهگذاری روی آینده کسب و کار شما، زیرا به کسب و کار شما کمک میکند تا در دنیای دیجیتال رقابت کند و درآمد بیشتری داشته باشد. یک سایت حرفهای و کارآمد این مزایا را برای شما به همراه دارد و اگر وب سایت نداشته باشید بهتر است از آنکه یک وب سایت بد داشته باشید. کیفیت وبسایت روی اعتبار کسب و کار و برند شما اثرگذار است. در ادامه مهمترین دلایلی را که ثابت میکند طراحی سایت یک سرمایهگذاری هوشمندانه برای آینده کسب و کار شماست را بررسی میکنیم.
گسترش بازار
اولین و مهمترین علت اینکه کسب و کار شما نیاز به یک وب سایت دارد، این است که میتوانید بازار خود را گسترش دهید و مشتریان جدید جذب کنید. با یک وب سایت شما دیگر محدود به یک محل یا منطقه نیستید. میتوانید محصولات و خدمات خود را به مناطق مختلف عرضه کنید. با وب سایت فراتر از محدودیتهای جغرافیایی میتوانید فعالیت کنید و تعداد مشتریان و درآمد خود را افزایش دهید. با یک وبسایت درهای جدیدی از بازار به روی کسب و کار شما گشوده میشود.
اعتماد مشتریان و اعتبار کسب و کار
این روزها افراد به کسب و کارهایی که وب سایت دارند، بیشتر اعتماد میکند. با نداشتن وب سایت شما عملاً در دنیای دیجیتال حضور ندارید. شبکههای اجتماعی نیز اعتبار وب سایت را به کسب و کار شما اعطا نمیکنند. آنها صرفا راهی برای بازاریابی هستند ولی وب سایت سبب جلب اعتماد کاربران میشود. وقتی شما یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید و این وب سایت ظاهری کاربر پسند داشته باشد، حس اطمینان را به مشتری میدهد که شما به کسب و کار و اعتبار خود اهمیت میدهید. بر اساس تحقیقات ۷۵ درصد کاربران بر اساس طراحی سایت در مورد اعتبار یک شرکت قضاوت میکنند. دقت کنید این مهم نیست که فقط وب سایت داشته باشید، لازم است یک وب سایت حرفهای و متناسب با برند خود داشته باشید.
امکان فروش آنلاین
ما در عصر دیجیتال و تجارت الکترونیک زندگی میکنیم و خرید آنلاین به دلیل صرفهجویی در زمان و مزایای بیشمار دیگر آن بسیار محبوب شده است. شما با یک وب سایت میتوانید خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید و هزینههای لجستیک و منابع انسانی خود را کاهش دهید. متناسب با کسب و کار خود، میتوانید یک فروشگاه با امکان اتصال به درگاه پرداخت داشته باشید یا در یک سایت خدماتی خدمات خود را معرفی کنید و روشهای ارتباطی خود را به کاربران نشان دهید. همچنین میتوانید طراحی مارکت پلیس، اتوماسیون یا هر نوع وب سایت و اپلیکیشن تحت وب مد نظر خود را با امکانات اختصاصی داشته باشید.
فروش ۲۴ ساعته
یکی دیگر از مهمترین مزایای داشتن وب سایت این است که شما میتوانید بدون وقفه در ۲۴ ساعت شبانه روز حتی در ایام تعطیل فروش داشته باشید. ممکن است شما در خواب باشید و کاربری محصول شما را سفارش دهد. وب سایت خود را به عنوان یک شریک بی صدا تصور کنید که شبانه روز کار می کند. یک دارایی دیجیتالی که نه تنها نشان دهنده برند شما است، بلکه به طور فعال باعث رشد فروش و ایجاد روابط پایدار با مشتریان می شود.
کاهش هزینههای بازاریابی
یکی از بهترین مزایای داشتن وبسایت کاهش هزینههای بازاریابی است. با ایجاد وب سایت، میتوانید از مزایای بازاریابی دیجیتال بهرهمند شوید. هزینههای این نوع بازاریابی به نسبت روشهای سنتی بسیار مناسبتر است و بازدهی بیشتری دارد .با روشهای بازاریابی دیجیتال شما امکان آنالیز بهتری از کمپینهای تبلیغاتی خود نیز دارید. از جمله این روشها میتوان به سئو، گوگل ادز، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و پیامکی و… اشاره نمود.
از بهترین روشها برای بازاریابی دیجیتال سئو میباشد. با سفارش سئو با هزینه بسیار کمتری میتوانید در نتایج گوگل ظاهر شوید و چه جایی بهتر از حضور در نتایج گوگل برای بازاریابی؟! با این روش شما ترافیک ارگانیک خواهید داشت. سئو در مقایسه با سایر روشها ماندگاری بالاتری نیز دارد. با گذشت زمان، بازگشت سرمایه (ROI) یک وب سایت حرفهای بسیار بیشتر از هزینه اولیه آن میباشد.
ارتباط بهتر با مشتریان
وب سایت، امکان تعامل با مشتریان را فراهم میکند و روشهای مختلفی برای ایجاد ارتباط با مشتریان برای آن وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید از جمله تیکت، چت آنلاین، فرمهای تماس، نظرسنجی، اطلاعات تماس و… هرچه روشهای ارتباطی شما بیشتر باشد، آنها احساس راحتی بیشتری میکنند و احتمال خریدشان از شما بالاتر میرود. همچنین بسیار خوب است که اگر کالا یا خدمتی را میفروشید، بخشی برای پیگیری سفارش داشته باشید که کاربر بتواند وضعیت سفارش خود را در صورت نیاز پیگیری کند. وب سایتی که به طور مداوم یک تجربه کاربری مثبت ارائه می دهد، اعتماد و وفاداری را تقویت می کند. مشتریان بیشتر به سایتی باز می گردند که به نظرشان مفید و جذاب است.
رشد پایدار
وب سایت شما فقط یک بروشور دیجیتال نیست، بلکه یک موتور رشد است که دائما در حال کار است. یک وب سایت با کیفیت بالا از طریق بهینه سازی قوی برای موتورهای جستجو (SEO) و محتوای جذاب، ترافیک ارگانیک را جذب می کند. این سبب می شود تا در بازار رقابتی امروز جایگاه داشته باشید. این جریان مداوم ترافیک نه تنها باعث فروش می شود، بلکه از رشد بلندمدت کسب و کار شما حمایت می کند.
قابلیت دستهبندی و بهروزرسانی
وقتی شما یک وب سایت دارید، میتوانید محصولات خود را به صورت منظم شده در دستهبندیهای مربوط در سایت قرار دهید. برای همین به نسبت شبکههای اجتماعی یافتن یک محصول در یک وب سایت بسیار آسانتر است. همچنین شما به راحتی میتوانید محصولات جدید اضافه کنید و قسمت وبلاگ برای مقالات، آموزش یا اخبار داشته باشید.
جستجو حرفهای
یکی از مزایای اصلی وبسایتها برای مخاطبان امکان جستجو و فیلتر بر اساس امکانات مختلف است. در یک سایت کاربران به راحتی میتوانند پیمایش کنند و محصولات مورد نظر خود را بیابند. برای همین اغلب خرید از یک سایت را ترجیح میدهند.
نماد اعتماد و مجوزها
شما نیاز است برای داشتن تعاملات مالی نماد اعتماد الکترونیکی تهیه کنید و این سبب اطمینان خاطر مخاطبان میشود. همچنین برای اعتمادسازی بیشتر میتوانید بخشی برای سایر مجوزهای خود در نظر بگیرید.
جمع آوری دادهها
با ایجاد یک وب سایت میتوانید دادههای خوبی از مخاطبان خود جمع آوری کنید و رفتار مشتریان را تحلیل کنید. با افزودن بخشهای گزارشگیری نیز میتوانید به صورت ماهانه یا روزانه یا در بازههای مختلف زمانی، آمار فروش و کاربران خود را داشته باشید. این موضوع میتواند به تصمیمگیریهای مدیریتی شما کمک کند و سبب بهبود استراتژیهای تامین و بازاریابی شما شود.
به صورت کلی یک وب سایت، فضای آنلاین منحصر به فرد است که دسترسی شما را فراتر از مرزهای محلی گسترش میدهد و به اعتبار برند شما کمک میکند. وقتی سایت شما در نتایج گوگل با عبارات کلیدی مرتبط باشد و ظاهری حرفهای داشته باشد ، شما به عنوان متخصص در آن حوزه کاری شناخته میشوید و مشتریان بیشتری جذب میکنید.